lördag 7 april 2012

Veckans läraläxa!

Hej! Jag vet att det gått ett tag sen jag skrev, men här kommer ändå "månadens" läraläxa:

Jag säger bara det, är du en privat person med noll funderingar på kaninungar- kastrera!
Våran kanin har nyss varit skengravid och vi ska boka tid på tisdag.
Hon krafsade i toaletten och tog bort all tolalätt i den.
Så om ni/du vill skaffa kaninungar, ha inte kanin i sovrummet i väntan på parning.
Själv tycker jag det är synd att behöva kastreraden mest underbara kaninen på jorden,
och få underbara kaninungar men jag vet att vi inte har tid med kaninungar.

Läxan- kaniner kan vara/bli ett sömnproblem! Försök helst kastrera så fort som möjligt,
dock inte för tidigt såklart. Om man vill ha kaninungar kan det vara bäst att ha kaninen
så långt bort från sovrummet som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar